تاریخچه پشم سرامیک

تاریخچه پشم سرامیک

پشم سرامیک یک نوع عایق حرارتی است که امروزه کاربردهای فراوانی دارد. می توان از این نوع عایق برای انواع عایق کاری بهره برد. بسیاری از صنایع به این نوع از عایق های نیازمند هستند. از این رو درباره تاریخچه پشم سرامیک کمی صحبت خواهیم نمود.

معرفی تاریخچه پشم سرامیک

انسان ها هزاران سال است که از فلزات استفاده کرده و از آتش برای اشتعال و گرم کردن فلزات استفاده می کنند. برای اطمینان از عملکرد ایمن با آتش ، برای ذوب و کار کردن فلزات (برنز ، آهن) و انتقال فلزات مایع یا گرم برای مواد نسوز لازم بود برای دیدار با انواع برنامه ها ، تعداد زیادی از مواد سنگین مانند آجر نسوز ، مواد عایق حرارتی مانند آجرهای مقاوم در برابر حرارت با وزن سبک و مواد نسوز قوی به کار برده شود.

مزایای استفاده از پشم سرامیکی

در اینجا مهمترین مزایای استفاده از عایق حرارتی برای پشم سرامیک آورده شده است:

  • بسیار نازک است
  • تحمل گرما زیادی دارد
  • مقرون به صرفه است
  • این یکی از بهترین عایق های حرارتی است
  • پرکننده خوبی است

توسعه وزن سبک ، که برای برنامه های خاص درجه حرارت استفاده می شود. با این حال ، برای چندین دهه است که مصالح ساختمانی دیگر برای عایق حرارتی ، پشم شیشه و پشم سنگ مورد این قضیه بوده است در مناطق با درجه حرارت کم (حدود 200 تا حداکثر 500 درجه سانتیگراد) استفاده کنید.

تاریخچه انواع پشم سرامیک

مزایای به کارگیری از عایق حرارتی پشم سرامیکی در محیط زیست:

  • کاهش آلودگی هوا
  • مصرف سوخت فسیلی را کاهش دهید

عرضه اولیه پشم سرامیک

در دهه 1960 ، پشم سرامیکی نسوز و مستقر در سیلیکات در بازار اروپا راه اندازی شد. به دلیل مقاومت بالا در برابر گرما و خواص فنی خوب (به عنوان مثال مقاومت در برابر شوک گرما و هدایت حرارتی کم) ، پشم سرامیک به سرعت مهمترین انتخاب پیمانکاران شد.

عایق صنعتی به درجه حرارت بالا تبدیل شد. اگرچه برای معرفی این محصول از اصطلاح پشم سرامیک استفاده می شود ، اما از نظر مواد تشکیل دهنده ، ویژگی ها و محدودیت ها ویژگی ویژه این ماده استفاده از این نام نادرست است.

انواع پشم سرامیکی از نظر ظاهری

استفاده از عایق حرارتی پشم سرامیکی ، ساخت و ساز را سبک تر و اقتصادی تر می کند در زمینه ساخت کوره های صنعتی و سایر تجهیزات فنی مانند سیستم های گرمایشی و این خودرو شد و استفاده از آن مزایای اقتصادی و زیست محیطی زیادی داشت. مهمترین پیامد استفاده از پشم سرامیک ضخامت دیواره های کوچکتر و جرم های بتونی است. از نظر حجم قابل ملاحظه ای کم است.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *